Virtuaalisia liikuntakonsepteja kouluihin

CSE Entertainment Oy, kajaanilainen virtuaalisten liikuntatuotteiden yritys, on kehittänyt erilaisia opetukseen, välituntitoimintaan ja vapaa-ajan liikuntaan soveltuvia liikuntakonsepteja.

1. iWall-liikuntapeliseinä

IWall-liikuntapeliseinä haastaa monipuoliseen liikuntaan. Peliseinän kautta on mahdollista tehdä liikkuvuus-, ketteryys- ja nopeusharjoituksia. iWall soveltuu esimerkiksi liikuntatunneille soveltavaan liikuntaan, välituntiaktiviteeteiksi, ryhmäyttämiseen ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen kouluissa.

Hinnasto: iWall-kokonaisuus maksaa 19 900 euroa (+alv, asennus ja toimitus). Vuokraushinnat alkavat 399 eurosta (+alv.)/kuukausi (60 kk) tai lukukausimallilla ensimmäinen lukukausi 9 990 € ja seuraava lukukausi enää vain 4 990 € jne. Alla esittelyvideo peliseinään saatavasta uudesta mäkihyppypelistä.

2. Kuntopyörillä toimiva cycloBEAT – kilpapyöräilyä futuristisessa ympäristössä

CycloBEATin idea on, että kuntopyörällä tuotettu teho siirtyy reaaliajassa moottoripyörään, ja kuntopyöräilijöiden edessä olevan näytön kautta voi seurata kilpailutilannetta. CycloBEAT sopii liikuntatunneille soveltavaan liikuntaan, välituntiaktiviteeteiksi, kisaamiseen, hauskanpitoon ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen kouluissa. Vastikään konseptiin on tullut uusia ratoja, ja uudet nojapyörämallit ovat tulossa pienemmille käyttäjille vuonna 2021. 

Hinnasto: CycloBEAT-kokonaisuus alkaen kahdella kuntopyörällä 16 900 euroa (+alv, asennus ja toimitus). Vuokraushinnat alkavat 299 eurosta (+alv.)/kuukausi (60 kk). 

 

3. Pelillistetty groupBEAT Home Studio -sovellus – sykeohjattuja harjoituksia myös etänä

GroupBEAT Home Studio -sovelluksen kautta oppilaiden kanssa on mahdollista tehdä ja suorittaa liikuntaharjoituksia. Samaan interaktiiviseen harjoitukseen voi osallistua mobiilisti etänä porukalla mistä tahansa, sillä kaikki suoritukset pisteytyvät, tallentuvat ja ovat todennettavissa. Myös livelähetys on mahdollista toteuttaa.

Sykeohjatut harjoitukset soveltuvat erinomaisesti mm. liikuntatunneille soveltavaan liikuntaan, vapaa-ajan omatoimisiksi aktiviteeteiksi, kisaamiseen, hauskanpitoon ja tavoitteellisen ja pitkäjänteisen harjoittelun seurantaan ja kehittämiseen. Ohjaajalisenssin kautta oppilaiden kanssa voidaan tehdä sovellukseen mieleisiä harjoituksia rajattomasti. Yhteen oppituntikokonaisuuteen voisi kuulua esimerkiksi treenin kuvaaminen ja sen suorittaminen.

Hinnasto: GroupBEAT Home Studio-sovelluksen lisenssit: ohjaajalisenssi 99€/kk, käyttäjälisenssi 1,99€/kk/käyttäjä. Myös Polar-sykevöitä saatavilla alkaen 79 euroa (+ alv ja toimitus). Käyttäjille järjestetään kattava käyttöönottokoulutus, jolla pääsee helposti alkuun. Lisenssejä voidaan ottaa käyttöön haluttu määrä, ja niitä voidaan lisätä tai vähentää matkan varrella. 

Sovelluksesta ei ole vielä esittelyvideota, mutta ideana on, että pelillisyys toteutuu monipuolisemmin ja mobiilisti verrattuna kiinteään groupBEATiin (ks. video alla).

 

4. runBEAT – moottoroimattomat juoksumatot

RunBEAT mahdollistaa esimerkiksi juoksemista New Yorkin keskuspuistossa tai rauhallisella luontopolulla, 12 minuutin Cooper-testin, kuuden minuutin kävelytestin ja ratajuoksukisoja eri pituisissa matkoissa. Moottoroimaton juoksumatto on hiljainen ja turvallinen käyttää. Juoksumattoja voi olla 2–8 kappaletta tilasta riippuen. Juoksumattojen käyttö sopii liikuntatunneille soveltavaan liikuntaan, välituntiaktiviteeteiksi, hauskanpitoon ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen kouluissa. 

Hinnasto: RunBEAT-kokonaisuus alkaen kahdella juoksumatolla 20 990 euroa (+alv, asennus ja toimitus). Vuokraushinnat alkavat 299 eurosta (+alv)/kuukausi (60 kk).

Lisätietoja:

Jussi Suomilammi
Etelä-Suomi
CSE Entertainment Ltd
jussi(a)cse.fitness
044 545 467 2

Kari Kyllönen
Itä-, Länsi- ja Pohjois-Suomi
CSE Entertainment Ltd
kari(a)cse.fitness
040 027 5199

Lisätietoa tuotteista ja yrityksen verkkosivut 

CAPTCHA
Vastaamalla kysymykseen varmistat, että olet ihminen.
Tiedostokoon on oltava pienempi kuin 80 MB.
Sallitut tiedostotyypit: gif jpg jpeg png avi mov mp3.
CAPTCHA
Vastaamalla kysymykseen varmistat, että olet ihminen.