Oppilaat venyttelemässä.

Terve koululainen -materiaalit

Terve koululainen -animaatiot

Kuusi lyhyttä ja vauhdikasta animaatiotietoiskua koululaisen terveyden keskeisistä teemoista. Terve koululainen -hankkeen amimaatiovideot käsittelevät seuraavia terveyden ja hyvinvoinnin teemoja: istuminen, liikkuminen, ravinto, uni ja lepo, liikuntaturvallisuus sekä verryttelyt.

Pariminuuttiset animaatiovideot soveltuvat erityisesti 5.-9.-luokkalaisten terveystiedon opetukseen, aamunavauksiin, teemapäiviin ja vanhempainiltoihin.

Löydät maksuttomat animaatiot tervekoululainen.fi-verkkosivuilta ja Youtubesta nimellä Terve koululainen -animaatiot.

Terve urheilija -videot

Lyhyet opetusvideot alkuverryttelystä, ravitsemuksesta ja liikuntavammojen ensiavusta sekä paljon verryttelyihin sopivia harjoitteita. Videot kootusti Terveurheilija-kanavalla YouTubessa, yksittäin hankkeen verkkosivuilla.

Terve koululainen -kalvosarjat

Terve koululainen -hankkeen opetuskalvosarjat mm. fyysisestä aktiivisuudesta, istumisesta, ravinnosta, juomista ja levosta oppitunneille ja vanhempainiltoihin.

Kalvosarjat ovat vapaasti ladattavissa Terve koululainen -hankkeen verkkosivuilla.

Terve koululainen -tehtäviä liikunnasta, ravinnosta ja levosta

Terve koululainen -hanke on tuottanut yli 70 tehtävää terveellisen ja turvallisen liikunnan osa-alueista (mm. fyysinen aktiivisuus, liikuntataidot, ravinto, uni ja lepo). Tehtävistä löytyy mm. ryhmätöitä, kotitehtäviä, arvionti- ja seurantalomakkeita. Lähes kaikki tehtävät ovat täytettävissä ja tallennettavissa myös sähköisinä pdf-tiedostoina, jolloin valmiit tehtävät voidaan palauttaa esim. koulun oppimisalustalle.

• Nimi: Raija Oksanen
  • Yksikkö / yhteistyökumppani: Terve koululainen -hanke