Oppilas kiipeilytelineessä.

Tehtäviä motoristen taitojen harjoittamiseen

Motoriset perustaidot ovat taitoja, joilla selvitään arkipäivän liikkumistarpeista. Välipalaksi motorisia taitoja -vihkoon on koottu motorisia taitoja harjoittavia tehtäviä, jotka soveltuvat niin esi- kuin peruskoululaisille. Tehtäviä on helppo tehdä luokassa ilman erillisiä liikuntavälineitä.

Harjoitteet on jaettu lukukauden eri kuukausille. Voitte tehdä samoja harjoitteita kuukauden ajan tai käydä koko vihkosen harjoitteet kuukausittain läpi. Voit myös valita lukukauden aikana teemakuukausia, jolloin keskitytte erityisesti motoristen taitojen harjoittamiseen. Harjoitteet on jaettu haastavuuden mukaan kolmeen eri tasoon: aloitakokeilehaasta.

Vihkoseen on kerätty innostuksen lisääntyessä myös muutamia vinkkejä käytävällä tapahtuvaan liikkumiseen ja liikuntavälineen kanssa tehtäviin harjoitteisiin. Vihko on vapaasti käytettävissä.

Harjoitteet on koostanut Leena Mikkola.

• Nimi: Kati Grekula
  • Yksikkö / yhteistyökumppani: Oulun kaupungin liikuntakoordinaattori