Lapset aitajuoksevat.

Lasten Liike – laatua liikuntaharrastuksiin

Lasten Liike on koko liikuntayhteisön yhteinen ponnistus lasten ja nuorten liikunnallisen harrastustoiminnan lisäämiseksi. Olympiakomitea edistää Lasten Liike -toimintaa paikallisesti esimerkiksi liikunnan aluejärjestöjen sekä kuntien kanssa tarjoamalla laadukasta koulutusta harrastusohjaajille.

Lasten Liike -toimintamalli on kunnalle helppo tapa lisätä liikunnallisen harrastustoiminnan laatua. Kouluttamalla harrastustoiminnan ohjaajat Lasten Liike -koulutuksella, kunta voi olla varma, että jokaisella ohjaajalla on perustaidot erilaisten lasten kohtaamiseen sekä valmiita käytännön työkaluja kaikille avoimen ja innostavan liikunnallisen harrastustoiminnan suunnitteluun. Malli sopii erinomaisesti Harrastamisen Suomen mallin toteuttamiseen.

Lasten Liike -koulutuksesta ohjaaja saa erinomaiset perustiedot ja runsaasti käytännön työkaluja kaikille avoimen ja innostavan liikunnallisen harrastustoiminnan suunnitteluun. Tunti- ja kausisuunnitelmissa painottuvat motoriset taidot sekä yleisen liikunnallisuuden ja pelaamisen taitojen kehittäminen. Koulutuksessa annetaan myös vinkkejä lasten sosiaalisten taitojen sekä tunne- ja kaveritaitojen kehittymisen tukemiseen.

Lasten Liike -koulutusta järjestetään erikseen aloitteleville ja nuorille ohjaajille sekä kokeneille ohjaajille, valmentajille ja opettajille. Kouluttamisesta vastaavat liikunnan aluejärjestöt. Tutustu aluejärjestöjen koulutuskalenteriin ja kysy rohkeasti myös tilauskoulutuksia. Lasten Liike -koulutuskalenteri ja yhteystiedot löydät Liikunnan aluejärjestöjen sivuilta.

• Nimi: Marianna Tarhala
  • Yksikkö / yhteistyökumppani: Suomen Olympiakomitea