Active School Days -logo.

Active Shool Days: ideoita toimintaan Erasmus+ -hankkeesta

Active School Days on kaksivuotinen Eu-rahoitteinen Erasmus-projekti. Projektissa on mukana seuraavat koulut: Tupurin koulu, Salo, Suomi, I.C “Lombardo Radice”, Siracusa, Italia, FUHEM Colegio Hipatia, Madrid, Espanja ja 10th Primary school of Kalamata, Kreikka.

Projektin päätavoite on antaa opettajien käyttöön ideoita toiminnallisista työtavoista. Toiminnallisten työtapojen tavoitteena on lisätä lasten aktiivisuutta koulupäivän aikana, sekä edistää terveellisiä elämäntapoja. Ajatuksena on sisällyttää liikunnallisia toimintoja eri oppiaineiden opetukseen helpon vinkkipaketin kautta.

Projektissamme on kolme osa-aluetta, joiden kautta toiminnallisuutta kehitetään.

1. Kouluympäristön ja -rakennuksen hyödyntäminen.
  2. Toiminnallisuuden käyttö oppitunneilla.
  3. Oppilaiden osallistaminen oman haasteen kautta.

Näiden toimintojen myötä ilmestyy blogiimme videoita, joiden avulla oppituntien ja kouluympäristön toiminnallistaminen on helpompaa.